Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Fröken Envis - 6 januari 2015 16:09

  \P    


Vikt: 61,3 kg

Fettprocent: 28,2%

Fettmassa: 17,3 kg

Midja: 65 cm

Lår: 58 cm

Stuss: 98 cm

BMI: 20,2


Säger som vanligt - Läääänge sedan jag skrev sist, men nu är jag tillbaka igen!

 

Idag är det tisdag och jag vägde mig i morse för att jag misstänke att jag skulle väga under 61,5 kg (jag tar ju nya kort varje gång jag kommer under XX,5 kg) och det gjorde jag ju också, så här är de nya bilderna.


Vad har då hänt under de senaste sisådär 6 månaderna då jag inte bloggat nå't? Inte så mkt faktiskt. Har inte försökt gå ned i vikt utan har varit nöjd med att ligga kvar på samma vikt som jag fick i somras, d.v.s ca 62 kg. En normal vecka har bestått av ca 3 löppass, 1 styrketräningspass och 1-4 ätardagar beroende på hur sugen jag varit. Men på sistone har det hänt en del saker som gjort att jag börjat gå ned i vikt igen. 1) Sambon har börjat begränsa sina ätardagar till 2 st i veckan och när han inte få ha fler så får jag dåligt samvete om jag har fler så därför har det blivit max 2 ätardagar i veckan den senaste månaden. 2) Jag har skärpt till mig lite extra med styrketräningen och försöker verkligen få till 2 pass i veckan 3) En solsemester närmar sig och jag vill gärna minska ned på celluliter och lårstorlek tills dess :-)


Mina lår ja... De är ett kapitel för sig. Nu har jag gått ned 6 kg sedan jag började blogga men jag tycker fortfarande att mina lår ser för stora ut och jag har fortfarande jätteproblem med att få plats med dem i normalstora byxor. På mitt jobb jobbar det t.ex en tjej som är lika lång som jag och har samma vikt, men hon kan ha jobbarbyxor i storlek 36 medan jag måste ha storlek 40 för att mina lår inte får plats i en storlek mindre! Mina storlek 40-byxor är däremot sjuttioelva nummer för stora i midjan och jag måste ha skärp för att de ska sitta uppe, men att klämma in benen i en storlek mindre går inte. Inte om jag vill kunna röra mig iaf...


Jag har ju i gengäld mindre fett på andra delar av kroppen men det stör mig att det ska vara så svårt att hitta byxor som passar. Jag vill alltså kunna ha byxor som sitter bra BÅDE över låren och i midjan och dit verkar jag ha en bit kvar. Nästa mål: Gå ned i vikt tills jag väger 60 kg och prova ett par jobbyxor i storlek 38 då för att se hur de sitter.


#viktblogg #invägning #BMI #vikt #midjemått #stussmått #lårmått #fettprocent #fettmassa

Presentation


Mål: Att minska storleken på låren tills jag får plats i ett par normalstora byxor. Att få färre celluliter, mer magmuskler och i allmänhet se mer vältränad ut. Resultat hittills (6/1 -15): -5,8 kg och -4 cm lår.

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards