Alla inlägg under juli 2014

Av Fröken Envis - 22 juli 2014 22:23

Nu när jag gått ned 5 kg sedan jag började med det här projektet så tyckte jag det skulle vara kul med lite före- och efterbilder! 


    2
   
     

Mån 3 mars:


Vikt: 67,1 kg

Fettprocent: 32,7%

Fettmassa: 21,9 kg

Midja: 69 cm

Lår: 62 cm

Stuss: 102 cm

BMI 22,1

Mån 21 juli:


Vikt: 62,3 kg (-4,8 kg)

Fettprocent: 28,4% (-4,3 %e)

Fettmassa: 17,7 kg (-4,2 kg)

Midja: 66 cm (-3 cm)

Lår: 58 cm (-4 cm)

Stuss: 99 cm (-3 cm)

BMI 20,6 (-1,5 BMI)


Så vad tycker jag? Jodå, jag är nöjd med förändringen hitills men jag är inte klar än. Skulle vilja ha ännu smalare lår (dels för att jag tycker det är fint och dels för att det blir lättare att hitta byxor som passar då), färre celluliter på baksidan av låren, fastare rumpa och så vill jag få bort min lilla fettbulle på magen under naveln. Vet inte exakt hur många fler kilo fett som ska bort eller hur många kg muskler som ska tillkomma för att jag ska känna mig nöjd, men jag vet att jag inte är framme än så jag kör på ett tag till. Nästa delmål blir under 60 kg.

Av Fröken Envis - 22 juli 2014 21:38

Invägning mån 21 juli

 


Vikt: 62,3 kg

Fettprocent: 28,4%

Fettmassa: 17,7 kg

Midja: 66 cm

Lår: 58 cm

Stuss: 99 cm

BMI: 20,6


Läääänge sedan jag skrev sist, men nu är jag tillbaka igen!

 

Veckans mat/träning/tankar

 

Måndag: Har inte uppdaterat här på länge men jag har inte övergett mitt gå-ned-i-vikt-projekt och jag har lägre vikt nu än senast jag skrev. Nya vikten lyder 62,3 kg. Däremot går det lite sisådär med styrketräningen. Ser alltid till att ta mig tid till att springa men styrketränar gör jag bara om jag råkar få tid över. För några dagar sedan var vi till exempel ett gäng som träffades för att äta pizza och spela spel. Efter några timmar sade jag att jag skulle ut och springa så jag tog en paus, sprang, duschade och återvände sedan till spelkvällen och kompisgänget igen. Sådana saker är naturliga för mig när det gäller löpning men helt främmande för mig när det gäller styrketräning. Känns som att jag "får" ta tid för mig själv till att springa men det känns inte som att jag "får" styrketräna!! Läste faktiskt en artikel i senaste Runner's World om varför vissa anser sig ha rätt att springa eller anser sig ha rätt att vara smala medan andra inte anser att de förtjänar det. Var väldigt intressant men jag har varken tid eller lust att återge artikeln här så jag nämner det bara.

Hur som helst... Dagens träning: 10 km löpning och styrketräning för halva kroppen (japp, jag hade tid över ;-)). Dagens frukost: Två kokta ägg, 1/3 taco med köttfärssås, creme fraice, tomatsås och grönsaker. Mjölk.
Mellanmål 1: 1 satsumas.
Dagens lunch: Pastasallad med pasta, lax, oliver, grön pesto, blandade salladsblad, gurka, tomat och fetaost.
Dagens middag: Två tacos med samma innehåll som till frukosten (Det var rester från igår om någon undrar :-P)
Efter löpningen: Två glas mjölk och tre skorpor.

Tisdag: Orkar inte skriva ned vad jag äter varje dag, men normal mat typ. Dagens träning: 6 km promenad och styrketräning för den andra halvan av kroppen.
Onsdag: Vilodag och ätardag! :-D En halv Marabou Oreo 200 gram, ca ett halvt paket Ballerina-kex, några riesen, en Salmiakki-glass och lite gott och blandat. Nom nom nom nom! Har varit chokladsugen flera dagar så det kändes bra att äntligen få det :-)

Torsdag: 6 km löpning och styrketräning för mage och armar/axlar.

Fredag: 30 min blandad löpning/gång.

Lördag: Ytterligare en ätardag! Jepp, kände för det Ett halvt paket ballerina, en salmiakki-glass, 100 gram mörk choklad, några riesen, lite gott och blandat, en halv 200 gram Oreo-choklad. Ungefär samma som jag åt i onsdags alltså. Dels för att det fanns choklad/kakor kvar sedan dess och dels för att jag köpte hem mer av de sorterna som tagit slut. Gillar ju ungefär samma typ av godis varje gång . Ingen träning den här dagen.

Söndag: 10 km blandad jogg/gång. Hade tänkt styrketräna benen också men det hanns inte med.


#viktblogg #invägning #BMI #vikt #midjemått #stussmått #lårmått #fettprocent #fettmassa

Presentation


Mål: Att minska storleken på låren tills jag får plats i ett par normalstora byxor. Att få färre celluliter, mer magmuskler och i allmänhet se mer vältränad ut. Resultat hittills (6/1 -15): -5,8 kg och -4 cm lår.

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards