Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Fröken Envis - 5 maj 2014 10:56

Invägning mån 5 maj

 

Vikt: 63,7 kg

Fettprocent: 29,3%

Fettmassa: 18,7 kg


Veckans mat/träning/tankar

 

Måndag: Med tre ätardagar förra veckan var det inte så konstigt att vågen visade plus idag. Det som däremot var lite konstigt, men väldigt glädjande, var att jag inte hade gått upp mer än 0,4 kg. Jaja, bara att tacka och ta emot! 

Tisdag: 6 km löpning.

Onsdag: 2 km cykling, 3 km promenad. Idag såg jag ut att ha färre celluliter på baksidan av låren än senast jag kollade! Det känns mkt bra eftersom en av anledningarna till att jag vill gå ned i vikt är just för minska på celluliterna. Hmm, slog mig just att jag inte sagt någonting om varför jag vill gå ned i vikt eller vilken vikt jag siktar på. Får ta och göra ett sådant inlägg snart!
Tors-fre-lör-sön: Skriver det här tors vecka 11, d.v.s den 15/5 - en vecka senare, så jag minns inte exakt hur jag tränade, men jag minns att jag hade ätardag i fredags men jag åt inte upp all choklad då. Tänkte att jag kanske har tillräckligt med karaktär för att låta bli att äta den dagen efter, men det hade jag inte.... Resten av chokladen försvann på lördag eftermiddag och kväll. På söndagen tänkte jag att "nu har jag ju redan misslyckats med den här veckan så då kan jag lika gärna äta choklad idag också" så då gjorde jag det. Fick i mig ca 1400 kcal i choklad och kakor på söndagen och hade tänkt äta ännu mer men då sade pojkvännen stopp och påminde mig om att jag egentligen inte ville äta mer. Vilket jag ju vet logiskt sett men det är som att chokladbegäret tar över ibland och påverkar hjärnan så att logiken kopplas bort och allt man tänker på är att tillfredsställa chokladbegäret. Hmm... Antar att det är såhär det känns att vara beroende av droger och liknande? Det är så knäppt allting. Jag vill ju gå ned i vikt och jag har både kunskapen och förmågan att göra det, men chokladsuget är liksom så stort att jag ibland bara struntar i allt och det enda jag vill är att äta choklad. Det kanske inte har framgått av det jag skrivit i bloggen hittills men jag är sugen på choklad nästan varje dag. Ibland har jag dagar då jag klarar mig hela dagen utan att drabbas av sug, men de dagarna är sällsynta. Förstår inte varför jag har sån't sug efter choklad hela tiden? Jag vet att det är ett jättevanligt tjejfenomen, men varför? Jag är ju inte sugen på någonting annat (äpplen, mjölk, bröd, nå'n speciell maträtt, vad sjutton som helst) utan det är just choklad som jag vill ha nästan dagligen. All annan mat äter jag varierat av och ibland vill jag ha en viss maträtt, nästa dag vill jag ha något annat. Jag menar alltså att jag inte vill äta någonting dagligen, utom just choklad. Jaja, ett av livet mysterier.

 

#viktblogg #invägning #BMI #vikt #midjemått #stussmått #lårmått #fettprocent #fettmassa

Presentation


Mål: Att minska storleken på låren tills jag får plats i ett par normalstora byxor. Att få färre celluliter, mer magmuskler och i allmänhet se mer vältränad ut. Resultat hittills (6/1 -15): -5,8 kg och -4 cm lår.

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards