Alla inlägg under april 2014

Av Fröken Envis - 28 april 2014 22:26

Invägning mån 28 april

    


Vikt: 63,3 kg

Fettprocent: 28,6%

Fettmassa: 18,1 kg

Midja: 65 cm

Lår: 59 cm

Stuss: 100 cm

BMI: 20,9


Veckans mat/träning/tankar

 

Måndag: Har sett på låren de senaste dagarna att jag gått ned i vikt så jag misstänkte att jag skulle väga låga 63 kg idag och det gjorde jag ju också så då blev det äntligen dags för nya kort!

Kort cykeltur hem från jobbet, i övrigt ingen träning idag. Chokladsugen. Längtar efter veckans ätardag.

Tisdag: Dagens träning: 2 km promenad, 5 km löpning. Chokladsugen idag också. Längtar fortfarande efter ätardagen. Ska ta den på torsdag eller fredag så jag behöver bara överleva i några dagar till men det känns länge!

Onsdag: Hade inte tänkt äta choklad idag men det råkade bli så. Satt och spelade spel och umgicks med några andra och de både drack alkohol och åt godis så till sist började jag tänka att "jag vill också!". Så då hämtade jag helt enkelt en choklad som fanns hemma och mumsade i mig den. Faaarligt att ha choklad hemma när man inte har ätardagar!

Torsdag: Idag hade jag min riktiga ätardag. Satte i mig 300 gram marabou-choklad, en dubbel guldnougat, en chokladmuffins och två sirapskakor.

Fredag: Den här dagen skulle jag inte äta choklad men min hjärna började spela spratt med mig i form med "men du fuskade ju i onsdags, då kan du lika gärna fuska idag också" och jag gav efter!

Lördag: Extremt chokladsugen. Ville verkligen fuska idag också men logiken kickade in och sade att det ju kanske är dumt att äta choklad varje dag när man försöker gå ned i vikt .... Så då lyckades jag faktiskt låta bli. 6 km löpning blev det också.

Söndag: 2 km promenad.


#viktblogg #invägning #BMI #vikt #midjemått #stussmått #lårmått #fettprocent #fettmassa

Av Fröken Envis - 28 april 2014 22:11

Har inte uppdaterat bloggen på en månad, men tänkte komma med en liten kort sammanfattning av vad som hänt sedan sist. Jag blev förkyld, tvingades till träningsuppehåll, hade ont i mina skadade kroppsdelar, tyckte synd om mig själv, fuskade med ätardagarna och åt choklad mer än en gång/vecka och tänkte inte så mkt på diet/träning/bloggande.


Men måndagsinvägningarna kom jag ihåg iaf, så här är senaste månadens invägningar:


Mån 31 mars: 64,8 kg

Mån 7 april: 64,3 kg

Mån 14 april: 63,8 kg

Mån 21 april: 64,9 kg


Är numera nästan helt frisk från förkylningen och har kommit igång med träningen och bara-äta-choklad-en-gång-i-veckan-rutinen igen och det har gett utdelning på vågen.


Ska redovisa dagens invägning i ett separat blogginlägg strax.



Presentation


Mål: Att minska storleken på låren tills jag får plats i ett par normalstora byxor. Att få färre celluliter, mer magmuskler och i allmänhet se mer vältränad ut. Resultat hittills (6/1 -15): -5,8 kg och -4 cm lår.

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards