Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

Vecka 4

Av Fröken Envis - 24 mars 2014 17:50

Invägning mån 24 mars

   


Vikt: 63,5 kg

Fettprocent: 29,3%

Fettmassa: 18,6 kg

Midja: 66 cm

Lår: 61 cm

Stuss: 101 cm

BMI: 21,0


Veckans mat/träning/tankar

 

Måndag: Återigen dags för invägning och frågan var ju om jag skulle väga under 64,4 kg så jag kunde ta nya kort, men det klarade jag visst med råge. Nya vikten: 63,5 kg!  Viktminskning med 1,5 kg sedan förra veckan - det var mer än jag hade räknat med. På bilderna tycker jag att det syns tydligt att fettet minskat på magen och ryggen. Kolla t.ex på ryggen på bakifrånbilden. Dels har jag mkt synligare mittlinje/ryggrad än jag hade på förra veckans bild och dels syns musklerna/konturerna tydligare ovanför bh-bandet, d.v.s ungefär vid skulderbladen. Jag tränade ju inte ryggen en enda gång förra veckan pga skador men musklerna syns ändå tydligare den här veckans, d.v.s fettet har minskat mycket just där. Samma sak på magen. Jag har inte gjort en enda situps men ändå syns magmusklerna mer nu än de gjorde förra veckan. Fettmiskning = synligare muskler även om muskelmassan inte ökat. Jag gillar det men helst av allt vill jag vara frisk och skadefri så jag kan träna och få mer muskler, inte bara en minskning av kroppsfett! På nederdelen av kroppen tycker jag inte det har hänt så mkt. Har inte minskat i lår- eller stussmått på flera veckor och jag ser inte heller så stor skillnad när jag tittar på bilderna. Nåja, om jag går ned några kilo till kanske det kan bli lite bättre form på låren och rumpan till sist också. Just nu har jag hängrumpa och stora, oformliga lår och det är INTE okej! I övrigt tog jag veckans ätardag idag! Dels passade det med livet i övrigt och dels tyckte jag att jag förtjänat det nu när jag gått ned så mkt. Hittills har jag satt i mig en 200 grammare choklad plus två rader från en annan 200 grammare och mer kommer det bli! Om nom nom...  

Tisdag: Promenad 2 km + Löpning 5 km.

Onsdag: Ingen träning. Grymt chokladsugen.

Torsdag: Löpning 7 km. Styrketräning armar.

Fredag: Promenad 7 km.

Lördag: Promenad 2 km.

Söndag: -


#viktblogg #invägning #BMI #vikt #midjemått #stussmått #lårmått #fettprocent #fettmassa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Envis - 30 oktober 2015 23:21

Tänkte bara säga att jag inte har glömt bort den här bloggen. Har stora skadeproblem och kan/får nästan inte röra på mig alls. Men jag återkommer när jag blivit hel. ...

Av Fröken Envis - 6 januari 2015 16:09


  \P       Vikt: 61,3 kg Fettprocent: 28,2% Fettmassa: 17,3 kg Midja: 65 cm Lår: 58 cm Stuss: 98 cm BMI: 20,2   Säger som vanligt - Läääänge sedan jag skrev sist, men nu är jag tillbaka igen!   Idag är det tisdag och jag vä...

Av Fröken Envis - 22 juli 2014 22:23


Nu när jag gått ned 5 kg sedan jag började med det här projektet så tyckte jag det skulle vara kul med lite före- och efterbilder!        2           Mån 3 mars: Vikt: 67,1 kg Fettprocent: 32,7% Fettmassa: ...

Av Fröken Envis - 22 juli 2014 21:38


Invägning mån 21 juli     Vikt: 62,3 kg Fettprocent: 28,4% Fettmassa: 17,7 kg Midja: 66 cm Lår: 58 cm Stuss: 99 cm BMI: 20,6   Läääänge sedan jag skrev sist, men nu är jag tillbaka igen!   Veckans mat/träning/tankar   ...

Av Fröken Envis - 5 maj 2014 10:56

Invägning mån 5 maj   Vikt: 63,7 kg Fettprocent: 29,3% Fettmassa: 18,7 kg   Veckans mat/träning/tankar   Måndag: Med tre ätardagar förra veckan var det inte så konstigt att vågen visade plus idag. Det som däremot var lite konstigt, me...

Presentation


Mål: Att minska storleken på låren tills jag får plats i ett par normalstora byxor. Att få färre celluliter, mer magmuskler och i allmänhet se mer vältränad ut. Resultat hittills (6/1 -15): -5,8 kg och -4 cm lår.

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen


Skapa flashcards