Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Fröken Envis - 18 mars 2014 00:10

Invägning mån 17 mars

   


Vikt: 65,0 kg

Fettprocent: 29,0%

Fettmassa: 18,9 kg

Midja: 67 cm

Lår: 61 cm

Stuss: 101 cm

BMI: 21,5


Veckans mat/träning/tankar

 

Måndag: Invägningsdag! Nya vikten lyder: 65,0 kg, d.v.s en minskning med 0,6 kg sedan förra veckan. Nöjd med det. Eller tja, visst vill jag gärna att det ska gå ännu snabbare men då måste jag antingen motionera mer och det klarar nog inte min skadade kropp av just nu, eller så måste jag - hemska tanke - minska på chokladen på ätardagen! Och det vill jag verkligen inte göra så därför får jag nöja mig med en lite långsammare viktminskning När man tittar på dagens bilder så kan man skymta antydan till magmuskler och kollar man riktigt noga kan man även ana mina skulderblad under ryggfettet på bakifrån-bilden. En annan sak som man märker är att fettvalken som är precis under nederkanten på sport-bh:n blir mindre och mindre för varje invägningsbild. Det går, med andra ord, åt rätt håll :-) Nästa bild blir för övrigt när min vikt kan avrundas till 64,0 kg, d.v.s när jag väger 64,4 kg eller mindre. Så jag vet ju inte på förhand om det blir redan nu på måndag eller om vi får vänta ytterligare en vecka, d.v.s till måndagen den 31:a mars innan det kommer en "64 kg-bild". Dagens motion blev en promenad på 7 km och dagens chokladstatus var: Chokladsugen hela dagen.... Suuuuuuuuuck.

Tisdag: 2 km promenad och 5 km löpning. Chokladsugen, men mer sugen på att gå ned i vikt så suget är hanterbart.

Onsdag: Chokladsugen. Mina skador har börjat göra mer ont, är osäker på om jag bör träna eller inte.

Torsdag: 3 km löpning. Chokladsugen.

Fredag: Ätardag. Dock hann jag inte äta så mkt pga andra planer större delen av dagen. Blev bara 2 rader choklad, två små kakor och en lite större kaka. Uppskattad kalorimängd: ca 650 kcal. Det är ju inte ens ett hekto viktökning (ett hekto = ca 750 kcal) så det ser bra ut inför måndagens invägning.

Lördag: Fortfarande mkt ont i mina skador, fortfarande osäker på vad jag ska göra åt saken: Motionera eller inte? Har inte styrketränat en enda gång den här veckan pga osäkerheten. Suget efter att styrketräna, springa och röra på mig är stort så det känns väldigt jobbigt när jag inte vet hur mkt träning min kropp klarar :-(

Söndag: I morgon är det invägning igen. Jag ser på kroppen att jag gått ned i vikt, enda frågetecknet är väl om jag gått ned så mkt att det är dags att ta nya kort också (d.v.s. att jag gått ned så mkt att min vikt kan avrundas till 64 kg, d.v.s att jag väger 64,4 kg eller mindre). Men jag tror faktiskt det!  Dagens träning: 2 km promenad och 5 km löpning.


#viktblogg #invägning #BMI #vikt #midjemått #stussmått #lårmått #fettprocent #fettmassa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mål: Att minska storleken på låren tills jag får plats i ett par normalstora byxor. Att få färre celluliter, mer magmuskler och i allmänhet se mer vältränad ut. Resultat hittills (6/1 -15): -5,8 kg och -4 cm lår.

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards