Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Fröken Envis - 10 mars 2014 11:08

Invägning mån 10 mars

     


Vikt: 65,6 kg

Fettprocent: 29,8%

Fettmassa: 19,5 kg

Midja: 68 cm

Lår: 61 cm

Stuss: 101 cm

BMI: 21,7


Veckans mat/träning/tankar

 

Måndag: Nöjd med dagens invägning: -1,5 kg! 7 km promenad. Jättesugen på dumleklubba. Funderade för första gången på att fuska och äta det fast jag inte har ätardag idag :-S Farligt! I övrigt är jag sugen på att börja styrketräna samt att börja springa, men jag har en skada som nog bör läka lite till innan jag ger mig på sådan tuff träning, så jag håller mig till att bara promenera ett tag till.

Tisdag: Jättesugen på "mjukt fikabröd", typ muffins, bullar, sockerkaka. Svårt att stå emot. Är som tur är ännu mer sugen på att gå ned i vikt, så jag klarade mig även den här gången.

Onsdag: Inget sug efter onyttigheter idag, trevligt att slippa slåss med sig själv hela tiden! :-P 7 km promenad. Känner mig hyfsat bra skademässigt, funderar på att testa lite tuffare träning i morgon!

Torsdag: Idag blev det äntligen lite hårdare träning: 3 km löpning samt styrketräning för core och ben. Hade tänkt hinna med armarna också, men det får nog bli i morgon. Positivt med dagen: Kroppssammansättningen på benen håller på ändras. Jag känner numera mina muskler tydligt på baksidan av låren, d.v.s antingen har jag förlorat fett där eller så har jag fått mer muskler där. I vilket fall som helst så gillar jag det :-) Negativt med dagen: Är chokladsuuuuuuugen! Vet knappt var jag ska ta vägen för jag tänker bara på choklad hela tiden. Suck, hade hoppats på en dag utan sug efter onyttigheter, som jag hade igår.

Fredag: Träningsvärk i benen idag. Är ovan att träna :-) Idag blev det styrketräning för armarna, d.v.s det som jag inte hann med igår. I övrigt ingen träning alls. Har plågats av grymt chokladsug större delen av dagen, inte kul!

Lördag: Ätardag! 250 gram choklad, två glassar och en skål med chokladmousse på Max. Nam nam nam!

Söndag: 7 km jogg/gång samt core-träning. Extremt chokladsugen hela dagen, suck.


#viktblogg #invägning #BMI #vikt #midjemått #stussmått #lårmått #fettprocent #fettmassa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mål: Att minska storleken på låren tills jag får plats i ett par normalstora byxor. Att få färre celluliter, mer magmuskler och i allmänhet se mer vältränad ut. Resultat hittills (6/1 -15): -5,8 kg och -4 cm lår.

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards